Монтессорі

У нашій Школі велика увага приділяється особистості дитини, враховуючи її особливості, індивідуальний темп і сензитивні періоди розвитку. Саме тому, ідея Марії Монтессорі та її метод виявився для нас таким близьким, а середовище і програму навчання ми побудували відповідно до цих принципів.

Сам метод являє собою цілісну систему, метою якої є виховання психологічно здорової, впевненої у собі, активної, успішної, соціально адаптованої особистості, а навчання – це засіб досягнення цієї мети.

nicole_2

Монтессорі-клас – це спеціально підготовлене розвиваюче середовище, з низькими полицями вздовж стін і особливими дидактичними матеріалами на них. Важливий момент – кожний з матеріалів наявний у єдиному екземплярі. Це вчить дітей домовлятися про спільну роботу або дотримуватися черги у роботі.

Всі матеріали надзвичайно привабливі для дітей, багато з них придумані й пошиті вручну, що робить наш садок абсолютно унікальним і неповторним.

Усе середовище розділене на кілька зон. Перша – зона практичного життя. Тут діти вчаться опановувати важливі навички, необхідні у побуті: вчаться переливати воду, застібати ґудзики, зашнуровувати черевики, чистити взуття, прасувати і складати одяг. У цій зоні ми розміщуємо матеріали для проведення хімічних і фізичних дослідів. 

P5139752

Зона практичного життя плавно переходить у зону роботи з водою. Тут малята миють посуд, перуть і доглядають за квітами.

Далі ми переходимо до зони сенсорного розвитку.
Це простір, наповнений предметами, що дозволяють розвивати і потоншувати у дитини сприйняття кольору, розміру, ваги, звуку і запаху. Це класичні
монтессорі-посібники: рожева вежа, коричневі сходинки, кольорові таблички, шумові циліндри.

Затим – зона математики. Замість відповідних нашому уявленню про математику цифр і прикладів, на стіні ми бачимо полиці з дивними, на перший погляд, посібниками: це стрижні, куби й ланцюжки з намистин, дерев’яні таблички, довгі штанги з відрізками. Все це – унікальний математичний монтессорі-матеріал, який дозволяє пізнавати математику не як дещо абстрактне, а як щось цілком конкретне і матеріальне.

P6048342
На наступних полицях ми бачимо дерев’яні таблички з шершавими буквами, багато карток, а також коробочок з предметами для вивчення звуків, на стіні – м’який модуль з буквами для викладання слів, а під ним великий український алфавіт з прописними літерами – це зона української мови.

І нарешті, ми потрапляємо до зони космічного виховання. ЇЇ полиці заставлені багатьма цікавими посібниками і матеріалами: глобус континентів, мапа світу, мікроскоп для вивчення зразків комах. А ще – макети географічних ландшафтів, різноманітні матеріали для вивчення природи і космосу, які є неймовірно привабливими для дітей.

Також у класі є затишно обладнана бібліотека – трохи простору під великим зеленим листям, з м’якою подушкою, де всі книги відкриті зору, де можна усамітнитися і почитати.

Зона англійської мови розміщується у сусідній кімнаті. Тут є затишна місцинка під деревом з пташками, де розмістившись на м’якому пуфі можна почитати англійські книжки, а також стенд для самостійної роботи з матеріалами для навчання читанню й письму англійською: переписування англійських букв та слів за картками і на крупі, матеріали для читання.

P5139731

Кожен з видів діяльності, чи то відпочинок, чи роботу, дитина обирає сама, також самостійно вирішує, скільки часу вона буде займатися тим чи іншим.

Організація простору проводиться з урахуванням особливостей та інтересів конкретних дітей, які відвідують нашу Школу. Наша філософія заснована на розумінні процесів розвитку дитини, її прагнення до розвитку: самостійності, незалежності, інтелектуального зростання, розвитку мовлення і соціальних навичок.

сад 21