Різновікова група

разноволзрастная

В нашому садку групи дітей різновікові – від 1,5 до 3 років (філіал Буча) й від 3 до 6 років.

Ми глибоко переконані, що принцип різновікового підбору має величезні переваги над об’єднанням у групи дітей однакових за віком. 

Потрапляючи до різновікової групи, дитина бачить, до чого їй прагнути. Розуміє, що якщо інші діти щось роблять, то й вона сама може цього досягти зараз, або коли трохи підросте. Діти тягнуться за старшими, вчаться у них, переймають правила поведінки, способи вирішення конфліктів, а також, звісно, хочуть повторити те, чим займаються старші – наприклад, цікавляться більш складним матеріалом. Марія Монтессорі пише: «Заняття старшого близькі до можливостей молодшого, посилюють його цікавість». Старші, пояснюючи щось молодшим, іноді й самі починають краще розуміти сутність того, що пояснюють, і крім того, тренуються доносити свої думки, розвиваючи при цьому мовлення, терпіння, уміння пояснювати.Цікавим є вплив різновікової групи на характери дітей. Несмілива дитина, спілкуючись із молодшими дітками, може розвинути у собі якості лідера. Коли вона керує дітьми, або допомагає щось зробити, її власний авторитет збільшується у неї на очах. Надто агресивна дитина може навчитися стримувати свої пориви, тому що навколо молодші діти, яким вона може нанести більшу шкоду, ніж ровесникам.

У різновіковій групі дитина має можливість зробити вибір, в залежності від власних психологічних потреб: зайняти позицію «маленького», що приймає допомогу, якого опікують, і насолоджуватися піклуванням оточуючих, або ж, прагнучи до старших дітей, стати «великим», намагатися усе робити самому – це важче.

Також можна відмітити, що у різновікових групах найбільш близькі відносини схожі на родинні. В групі відсутня конкуренція, заздрість, оскільки діти розуміють, що якщо вони чогось ще не можуть, їм треба вирости: «У мене не виходить, тому що я ще маленький, виросту – навчусь». Оцінювання дитини відбувається не у порівнянні з іншою дитиною, а у порівнянні з її власними попередніми досягненнями, що співзвучно вимогам гуманної педагогіки. 

Таким чином, різновікова група дає багато можливостей для особистісного й інтелектуального зростання дітей, їх соціалізації та навчання.

Різновікова група вимагає й більш тонкої роботи педагога: це й правильна організація середовища, і його наповнення, актуальне для кожної дитини, уміння педагога спостерігати, вчасно щось сказати, і навпаки, промовчати, надавши дітям можливість розібратися самим.

сад 18